Söndag och det innebär...

Nu har jag tagit mig i hornen och försökt göra klart mitt lilla arbete inom "hälsopedagogiken". Mitt uppdrag var att intervjua två äldre personer om hur de upplever hälsa förr i tiden.

Sicken tur att jag har farmora på 91 år i släkten då. Så jag och fader har varit och intervjuat farmora. Väldigt intressant måst jag få säga. Förr så matade de munnen med snus för att lindra tandvärken, och proppade munnen full med brannbera för att hålla sig frisk.. Jaaasi det är intressant det här.. Och brannbera är hallon om ni undra.


När jag sitter och skirver flitigt ned en sammanfattning råka pappa vilja ha datorn samtidigt, då kom mamma på den smarta briljanta idén:

- Men du Lisa du kan ju trycka på det där minus sträcket, då minimerar du bara sidan då slipper du stänga och starta programmet.


MEN SMART DÄR MAMMA!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0