ostens avslut

Shit vad jag är i gasen nu känner jag. 4 inlägget för dagen. Jag har redan lagt in en massa bilder, så missa inte dom!

Okej, vi firade ju farmor idag. Efter det var det bara att duscha och byta om och fara till Ostens hus avslutningsgrej. Pappa stod och höll tal som vanligt. Han är ganska bra på predika faktiskt. Jag tror min muntliga förmåga kommer från honom....


Pappa: - Ja så jag vill tacka allësammans för den här sommaren, sen är det ju så att Lisa har varit med och jobba med mig sen hon var två år. Hon stod och öppnade kapsyler, sen övergick det till att bära drickesbackar och nu står hon på ostens hus    osvosv... Så lisa har jobbat med det här i 14 år, och jag hoppas att vi får behålla olivia och Lisa till nästa sommar.

Så där fortsatt predikandet.....

Olivia nicka med ett leende och såg jävligt sugen ut på att jobba...och lisa  suckar och säger:

- Nej tack!

Ajah, de här var trevligt, väldigt trevligt faktiskt. Vi fick ju somsagt göra våran egna ost. Jag använde mig av en vitlöksblandning och salt. Jonte gjorde en thai-ost och elsa gjorde en ost med ingefära och kanel. Super






 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0