leder?

Fick en finfin information i morse om att vi inte hade någon idrott och att vi kunde ta nästa buss!  Ja det var ju bara att vända in genom huset igen och skriva här istället.
.
Jag har alltid undrat om vad som händer om man knäcker leder, fingrar, fötter, tår, knä nacke rygg osv..
Har hittat några textrader om hur en knäckning funkar..
"Det är trycket i ledvätskan som hela tiden får upplösta gaser (kväve, koldioxid och syre) att forma gasfickor. När leden knäcks, faller trycket genom att gasfickan töms mot ledens membran och ljuden provoceras fram. Sedan tar det flera minuter tills det finns tillräckligt med gas för att återigen kunna ge ljud ifrån sig"

Okej en fråga nu. Kommer Lisa att sluta knäcka leder?
SVAR: NEJ! Visst man kan säkerligen få fula händer när man är gammal, men jag har redan så krokiga fingrar så Haaaaaaah..
.
Gud vad jag byter ämne hela tiden, men jag ville bara sluta med att visa på ett ungefär hur trött jag avr igår, bilden stämemr ganska så bra på hur jag såg ut igår efter en sömnlös natt!



Ebba
2011-01-17 @ 09:34:06
URL: http://nilssonjansson.blogg.se/

haha du med vännen! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0