Års-krönikan 2012

2012 är utan tvekan det bästa året. Det har hänt så mycket, och jag känner verkligen att jag har lärt mig så himla mycket om mig själv. Jag vet vad jag vill, och jag har lärt mig uppskatta det jag har. Har verkligen blivit rik på så himla många olika plan.
 
När jag fyllde 18 öppnades många dörrar för mig, och det handlar inte om att få gå på krogen, utan det handlar om att få chansen till att göra det jag själv vill. Jag har sista ordet!

JANUARI
Det här var min första utekväll tillsammans med Burträskgrabbarna, bör nämna att det var -38 grader

 Genom friluftslivet fick vi lov att bada isvak, vilket jag lätt skulle kunna göra om! STOR utmaning!
 
FEBRUARI

Tillslut tog jag körkortet, som var behövligt. Årets största lättnad

MARS
Denna skotertripp på sportlovet var super perfekt, vårt samarbete stod på prov, och fick MVG!
 
APRIL

Två bilar till Haparanda & Finland


Mira fick cancer i magen, och vi fick lov att lägga i säng henne och säga godnatt.


Fantastiska Valborgs efter många om och men!
MAJ

Vuoggastjålme med klassen, längdskidor i två hela dagar.

En födelsedagsfest i burträsk, och många fina burträskflickor samlades. Riktigt, riktigt trevlig kväll!
 
JUNI

Skolavslutningen tillsammans med klassen, är även så oförglömlig
 
Soliga midsommar, som firades i Lövånger/Hökmark, och jag var bilförare hela kvällen, och jag lovar er det gick toppen!
Första stadsfesten som 18-åringar, förfest på "taket"
JULI

Min skäggiga dam blev plötsligt leversjuk, och vi gjorde allt för att inte behöva ta bort henne, men det gick inte troligtvis hjärtesorg från Mira.
 

Första gången då jag fick stå på andra sidan baren på Burträsksvängen


För första gången fick vi jobba på Burträsksvängen för burträsk Deli, .Årets företag
 
2 dagar efter att Ziri dog, fick familjen nytt blod, Pelle. Man går tydligen bara till campingen vips blir man hundägare. Årets slump

 

LNLP- coooolt strandparty, med roligt slut he he he

Spontant i Burträsk
AUGUSTI

Kräftfiske I burträsk

Jag tog mig till, samt hem från Rhodos med några flickor som delar exakt samma underbara, coola minne!
Cooooolaste resan!
Vandring och tältning i Hemavan, den här bilden.. ojoj vad den säger mycket!
SEPTEMBER

Trots att jag inte alls var mentalt redo för Thassosresan med familjen, så var den otroligt behövlig. Ännu en lärdom!

Jag hade mängder av kul med familjen, en stor och viktig resa!


När jag kom på natten från Thassos, började packa om till Kebnekaise-resan som vårt projektarbete.
Bland uttav det galnaste jag gjort, familjen tyckte jag var totalknäpp. Men det spelade ingen roll, jag hade sista ordet.
Efter den här resan kände vi, " Jag är starkare än dig".


Den här kvällen är en viktig, stor och betyande kväll.

OKTOBER

Burträskfest hos Karlssons, såklart en hög tiopoängare

Den här bilden säger mig otroligt mycket för mig. En stor, viktig och betydande kväll.

November
På novemberlovet spenderade jag en natt i en stuga vid havet. Det var så otroligt mysigt, att bara få vara!

Även om det kändes jobbigt att vara utklädd, så hittade vi vår stil. Den stilen som vi faktiskt är mest bekväm i!

Bobbys flytt till en lägenhet, gjorde att vi började umgås allihopa igen, sista pusselbiten på plats.
Dessa är de största minnen som jag har från 2012 som faktiskt finns med på bild, STORT!
 
 
Sanna
2012-12-27 @ 22:37:26

Toppar och dalar! Mitt års "delarkänslamänniska" går lätt till Lisa Andersson! :)

Svar: Så himla sant, jag förstår vad du menar! :)
Lisa Andersson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0