Allt har en mening även inom jobbvärlden

Kiosken i Burträsk har ju alltid funnits i hela mitt liv. Det har alltid var Burträsks mittpunkt, det är där vi träffades med våra sparkar och vi köpte vårt lördagsgodis, sen sparkade vi hem och sovde över hos varandra. Ju äldre vi blev träffades vi där innan våra skoterkvällar, moppekvällar, och grillkvällar. Det var mötesplatsen nummer ETT.
 
Att jag en vacker dag skulle jobba där trodde jag aldrig, Halkade in på ett bananskal skulle jag vilja säga.
Sökte jobb på camping eftersom jag var där förra året via min pappa, och på den vägen hamnade jag på Kiosken.
JAG ÄR HJÄRTLIGT tacksam över det. Att tjäna pengar vid sidan av studier är inte alla som har möjlighet till.
Och att jag får underhålla min sociala sida bland Burträskare är supernyttigt.

Nu längre är det inte bara min kompisar som hejar med en höghand, utan det är tanter som gubbar som barn. Jag älskar det, det känns som att man har fått en starkare relation till Burträsk tack vare "bara" ett jobb där man möter Burträskare.
Dessutom har jag topppenchefer som jag stormtrivs med.
Med detta säger jag att jag ikväll jobbar kväll, med ett leende! Ett stort sådant!

Dock saknar jag Ostens hus litelitelitelitegrann, just att man fick jobba tillsammans var så fruktansvärt roligt tyckte jag. För somsagt, jag är ingen ensamvarg.










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0