Lisa lättar på trycket

Min käre morbror är på besök, han lägger upp telefonen på bordet för att visa jag och mamma något roligt klipp på facebook. Hans egna rubrik är " blondinvarning". Sen så visar han ett klipp på en tjej som "råka" vara blond och dessutom ha lite otur med tänkandet.
Jag sätter händerna i bordet och försöker lägga fram min åsikt på ett sånt snällt sätt som bara är möjligt vilket var mycket svårt.  "FÖRSTÅR du ingenting, vid en vuxen ålder kan man inte hålla på så där".

Det är så tööntigt att samhället har format den blonda kvinnan till en dum liten "sak". Jag skulle kunna hålla på i eveigheter för att få fram min åsikt när det gäller den där töntiga felaktiga fördomen. Fattar ingen att just p.g.a den fördomen stoppar blonda kvinnor till att våga. Att man aldrig blir tagen seriös. Alla vet att det inte sitter i hårfärgen egentligen, näe men varför då hålla på?? det här har med tjejers självförtroende och självkänsla att göra.
 Näe jag ska sluta redan nu, innan jag blir allt för arg.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0