del 3 tågluffningen

Jag har ju redan lagt ut två delar från tågluffningen som vi gjorde, men jag har en del kvar. Nu är vi på sista dagen i Frankrike, Paris. 
Vårt syfte med den dagen var att leta reda på var Mona-Lisatavlan var inmurad.

när jag tittar igenom bilderna så märker jag att vi nästan inte ha någon bild på de alla människorna som träffade.
Vilket är jättetråkigt, men kameran fick inte följa med överallt, tyvärr. Men jag visar det vi har.
 

Den här bilden är ganska dålig men det här tycker jag var ganska coolt. Poliser finns överallt, men hur kul är det inte när det kommer ridande poliser, cyklande poliser och poliser på rullskridskor.

 
Jag försöker tänka vilket fel vi hade under tiden då dessa kort togs, för jag hittar inte en enda normal bild. Jag tro vi bara var allmänt taggade, för här skulle vi just hoppa på tåget till Barcelona.
I Barcelona var vi på ett helt UNDERBART Hostel som kallas för Taylors. Och här besökte vi en suuuperstor marknad. Coolt tyckte jag!
Vi började bekanta oss med tunnelbanorna, och jag tror vi alltid var på bra humör under den här perioden. Var vi sura och trötta så kunde vi alltid skratta. Vilken fin stund det här var.
Men nu var det dags att lämna Barcelona för den här gången, och så här tyckte Amanda om det!!
Vi fick lov att övernatta på "gatan" i Italien bland några av landets uteliggar. Idiotiskt? jaa det kan man tycka. Men för oss var det självklart!! Jag vill bara tillägga det här var skönare än att sova på tågen.
Det här var lyx!

 Venedig. Som ni ser lutade tornet Pisa
Efter Venedig åkte vi till Rom. Jag minns att där var vi sköra som trådar. Vi var nog hungriga, trötta, och less på livet. Jag minns att jag tänkte "Okej Lisa håll nu käften, för Alicia är trött och hungrig" hahhha 
Men äntligen när vi kom till Rom Camping blev vi som smååå barn. Vi var yyyyyyyberlyckliga!
Vi sov i "tält" på en camping. Tälten hade dock golv och våningsängar. 
 
Ajustja här delade jag säng med "paret Lindström". Jag tror att ALLA som vi delade rum med trodde att de två var tillsammans. För de sov alltid ihop trots att sängarna var 80cm/90cm. 
Här ser dem lagom kära ut, städerskorna log alltid åt dem när de sov i samma säng. Och de tittade på ett konstigt sätt. Men vi kände så här, låt dem tro det då! hahah
 
Då var det dags att besöka Påvens område! som ni ser så var det ganska fint väder till att börja med.
 
 
Vi gick inomhus för att kika lite,
Och när vi kommer ut så ser jag att faaasen, nu kommer det börja regna vi måste skynda oss till bussen och åka tillbaka till campingen. MEN NEJ Alicia och Amanda ville så gärna gå till den där kyrkan, och trots att de inte hade någon aning om huuur, så skulle dem.
Himlen öppnade sig, jag har ALDRIG i hela mitt liv varit med om det där. det var som att gud tömde en hel pool ovanför våra huvuden, och det kom från ingenstans. JEPP Lisa var sur, för om de bara hade lyssnat på mig, hade vi varit torra vid detta ögonblick.
Här sa Alicia: Meeeeen sluta se så sura ut, prova lee!
Folk skrattade åt oss på gatan, och folk gick med paraplyer till oss, men det var ju kanske lite sent...
 

 
Check!
Då var vi i Prag, i en leksaksaffär! jag vet egentligen inte varför. Jag tror Amanda är helt ovetandes om att den här bilden togs. För plötsligt river hon ner alla vagnar, och hon tror nog inte att jag såg det! Här rättar hon till vagnen och önskaaar att den ska stanna där. 
Förfest i Prag, i sängen, att paret delar säng?? ingen ovanlighet.! MYYYYS

Dans på 80-talsmusik våningen. Suuuper stor dansklubb i Prag med 5 våningar.
Alltid innnan vi hoppar på natt tåget, så ska tåg kläderna på.! här bytte jag om på ett köp center. Det där med rutiner är viktigt för mig!

 
Då var vi inne på den sista tågnatten, den värsta enligt mig. 8 personer i ett litet litet utrymme, det var varmt, det var natt, vi var trötta. Meeen Amanda hon skrattar!
 
 
Ingen av oss hade sovit spciellt bra i tåget, och när vi kliver av stod Polen Auswitch på schemat.
Med ordet trött så försvinner klokheten, vi hoppade in i en svart taxi och åkte vidare. Vi sov i en timme i taxin och hoppades på att när vi skulle vakna var vi på rätt ställe. TUR planen gick igenom!
 
Så sinnes sjukt hemskt det här var! absolut en check!
Därefter övernattade vi på en varsin bänk, sen tog vi flyget från Polen till Stockholm till Luleå.

AMANDA och ALICIA! hur sjutton ska jag kunna tacka er för den här resan? Nääe det går inte så vi kan väl fira med en ny resa? när åker vi nästa gång? imorgon
Ebba
2013-11-07 @ 07:58:30
URL: http://nilssonjansson.blogg.se

Nästa gång åker Jansson med!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0