rutin, planering, struktur och organisation

Om mitt nuvarande liv ens ska gå att utföra så har struktur, rutin och planering blivit ett måste.
Mitt liv går i en stabil repeat,
Sova - äta - jobba - äta- träna - äta 

Nu när jag har ökat jobb och träning så har jag blivit tvungen att inse hur matintaget blir viktigare än någonsin.
Jag vill vara en god anställd, jag vill vara en god syster, jag vill vara en god dotter, jag vill vara en god vän.

Därför har jag adderat mer tid, omtanke och energi på just matintaget. Jag har valt att vara strikt med alla 7 måltiderna per dag. Aldrig har jag någonsin varit såhär insatt som jag är just nu. Jag är helt enkelt tvungen.

För mig är detta inte alls självklart, men det är genomförbart och det är tack vare att jag har kommit på ett knep som funkar på mig.
Jag tänker att hela matintaget i sig är ett slags jobb. För tänker jag jobb så funkar det helt plötsligt.
Fascinerande hur lätt man kan lura sig själv och hjärnan. 


Mål ett - frukost
Mål två- mellanmål
Mål tre- lunch
Mål fyra - mellanmål
Mål fem - middag
Mål sex - kvällsmål

Mål sju - Efter träningmål


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0