kostmall 24Seven

Nu kommer ett sånt här inlägg som jag ALDRIG skulle ha lagt upp för 2-3 år sedan. Ni vet ett sånt här APtråkigt inlägg. Men personlig utveckling är bra har jag hört, so let´s go boring!
 

Innan jul åkte jag till Luleå med hela Norrlands 24Sevens arbetare. Vi lyssnade på en superduktig kille som jobbar som personlig tränare inom 24Seven.  Han visste vad han pratade om, och han lyckades få min uppmärksamhet i hela 70 minuter, jääävligt bra gjort, för jag tror ingen lärare har lyckats med det.

Jag har varit i jakt efter materialet han pratade om i sin föreläsning. Jag vill sätta mig in i ämnet friskvård psykiskt som fysiskt. Därför tar jag till mig av allt inom träning och kost. När jag är och jobbar i Skellefteå vill jag kunna relatera till det jag pratar om.


Här kommer kostmallen, om du strävar efter att må som aldrig förr.

INDIKATOR                                                                                FÖRKLARING

Ifall du känner trötthet 5-15 minuter efter träning                              För mycket protein
Ifall du känner trötthet 30-45 minuter efter en måltid                         För mycket kolhydrater
Ifall du känner en uppsvälld känsla i magen                                     Känslighet mot gluten eller laktos
                                                                                                       (dvs fel typ av kolhydrat eller protein)
Ifall du känner en hungerkänsla mellan måltiderna                            Fel typ av protein eller kolhydrat
Ifall du känner en surrande känsla i huvudet, eller lätt huvdudvärk.     För lite vatten, eller för lite näring i maten,
                                                                                                       (Kan även bero på processerad mat
                                                                                                            som ej kroppen kan bryta ner)

Kroppen vill ha så naturlig mat som möjligt. Man ska vara ett riktgit fån och läsa baksidan på alla livsmedel för att inte bli lurad. Tänk att jag skulle behöva bli 19 + för att förstå varför mamma gör eget bröd, egen musli, egen marmalad och sylt, egna paltar, egen köttsoppa, egna köttbullar och plockar egna bär och svamp samt förbjuder mat som fiskpinnar, friterat och halvfabrikat. Mammorna är klokast så är det punkt.
 
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0