Mina egna ord om min tonårstid

År 1994, 24:e januari föddes Anderssons yngsting. Blev (blir) kallad för lill-Lisa. Idag var det 20 år sedan.
Här nedan har jag några valda ord som är riktade till mig själv. Men jag har gett er friheten att ta del av detta. 


Lisa jag ska säga dig någonting,
Jag vill tacka dig för dina åtta år som tonåring.
Känt hopplöshet har du gjort fler än en gång, men du har stått för vem du är och stått raklång.
Ibland kan jag ha önskat att du hade tänkt mer på bara dig,
Men du älskar människor och det är mer än okej.
Du har lärt dig hur livet fungera på det hårda viset
Livet är orättvist och du bär på beviset.

Familj och vännerna är det finaste du har
Se till att du alltid ha dem kvar.
Fortsätt utmana dig själv och sätt dig själv på prov
Utgå från dig och dina egna behov.


Fortsätt älska och strida för Burträsk
För du kommer alltid tycka att storstaden är grotesk.
 
Vid tuffa stunder är du den som alltid rymmer
Ditt motto är haakuna matata inga bekymmer.
Men stå still och tänk efter vad det är du vill
för livet kommer aldrig en gång till

Lev på rätt sida av lagen
Grattis  Lisa på 20årsdagen 

/ Lisa
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 


 
 


 
Syster
2014-01-24 @ 23:13:16

Älskade lilla lilla Lisa ! ;)

Matilda
2014-01-29 @ 00:30:38

<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0