Varför Burträsk?

Som rubriken lyder, så ska jag tala om för er varför Burträsk.

När jag och Bettan var på Svenska spel i Stockholm och satt och väntade på taxi, så satt vi ner och bara tittade på människor. För det är sååå stor skillnad.
Nu är det det inte så stor skillnad på just människorna.
Det finns rika människor, och fattiga människor överallt. Men det var beteendet och medmänskligheten jag reagerade på.

Det kom in en person som inte var av den rikare sorten. Han hade två kassar med pantburkar, och hade mest troligt inte något hem att gå hem till. Ingen tittade på honom, ingen hälsade på honom, ingen brydde sig om honom.

I Burträsk har vi också en farbror som plockar burkar varje dag, och är glad för det allra minsta han får.
I helgen var det hockeyfest i Burträsk, och när festen var slut så frågade arrangörerna om vi (vi på kiosken) kunde låsa in burkar till just den här människan.
Jag låste in 4 fulla sopsäckar med burkar, och när farbrorn kom in på kiosken nästa gång, bad jag han följa med mig till soprummet. När han fick syn på detta hoppade han av glädje. Efter en halvtimme kom han tillbaka till kiosken och sa "HÄLSA STORT TACK för burkarna, det här gjorde min dag"


Med detta säger jag,   därför Burträsk!








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0