Jag irriterar mig igen...

Mrslisa är verkligen en trogen vän till mig. Jag kan dela med mig av saker som jag stör mig på. Jag gör inga undantag, idag delar jag med mig av ett äkta klagomål från min sida.


Jag som är en glad, nästan för övertrevlig kioskarbetare oooorkar inte höra längre på kundernas jobbiga vana...
Av 10 glasskunder så är det säkert 8 st av dem som säger tex:
"Hej jag vill ha två mjukglassar"


Meeen hallå???  Man kan inte säga så!!
Man går ju inte till bion och säger "hej har du en biljett till en film"
Man säger inte heller "hej jag vill köpa cigaretter" 
Man säger inte heller "hej jag vill köpa kontantkort"
Man säger inte heller "hej jag vill köpa alkohol"

Förstår ni min poäng!!! Man måste vara mer specifik.
För det tvingar mig till att säga "vilken sort"
Och det gör kunderna irriterad av någon konstig anledning.....


Man ska säga: 
"Hej jag vill ha två mjukglassar, 1 liten bägare och 1 strut"

Så nu har jag klagat färdigt... Godnatt







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0