Kort om Vietnam

Då har vi lämnat landet som vi blev så förtjusta i. 
Jag har verkligen fått upp ögonen för Vietnam. Vi är gladeligen nöjda med att vi valde att åka hit.
Innan vi åkte trodde jag att Vietnam skulle vara tvärlik Kambodja på många vis.

Fattigdom och barnkriminalitet, Jag minns känslan jag och Amanda hade när jag och Amanda reste i Kambodja. Ett barn kommer fram till mig och ber om min halvdruckna vattenflaska, det var extreeeemt hjärtskärande.
Andra barn smög sig på fickorna och försökte sno pengar och telefoner.

Det är definitivt något helt annorlunda i Vietnam. Vänliga och hjälpsamma invånare. 
De låter en få strosa i butikerna utan att man blir "påhoppad" som man lätt kan uppleva i Thailand. 
Naturen är magisk, framförallt uppe vid bergen. Ordagrant magiskt!

Sen föll vi för maten, den var smakrik och fräsch och inte allt för stark.
Därför valde vi att gå på en vietnamesisk matlagningskurs för att låta oss inspireras. 

Något annat vi tar med oss är vetskapen om att Vietnam en gång var en fransk koloni. Det kan man se genom att det finns vin och baguetter överallt i landet. 








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0