Lisa tycker till!

Okej nu kommer den där sura Lisa att skriva ett inlägg igen.
Det finns nånting som jag stör mig på extremt mycket. Jag ska berätta.

Vi Burträskare har våra egna trafikregler. 
Det vet jag sen barnsben!
Det är väl kanske inte suuuperkonstigt. Är man Burträskare så vet man vad som gäller, (värre för turister).
Burträskarna har till exempel skapat sina egna "huvudleder", och liknande. 
Men, nu kommer mitt MEN!

Det finns en skylt som heter övergångsställe. 
Det finns en skylt som är tokviktig. 
Man SKA släppa förbi gångare som faktiskt har RÄTT till att passera ett vitt sträckat asfaltområde. 
Med andra ord ett övergångställe.

Varje dag ser jag bilar som bara gasar förbi övergångsstället, och inte släpper förbi. Det gör mig rent utav förbannad.

Visst, många vuxna vet av det problemet och är extremt medveten om att bilar bara gasar. Därför är man väldigt försiktig.
Här i Burträsk blir man superlycklig om det finns en ENDA bil som stannar.

Då ler man lite extra, just då man passerar i rask takt.

Men men men! Det finns barn som inte räknar med det. Är det så här vi ska uppfostra dagens barn.
Vad sänder  vuxna människor för signaler till barn när det gäller regler.
Det finns regler, men man struntar i dem bara för att det är mest bekvämt.
Det är mest bekvämt att fortsätta trycka foten på gaspedalen i jämförelse med att flytta fotjäveln till bromsen.

Näääää skrapning Burträskare!
 Vi kan bättre! Vi kan mer!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0