Återvinna

I förskolevärlden så är det planeringsdag. I många fall så är man som vikarie ledig. 
Med andra ord "utan arbete". 
Men jag väljer ändå att nämna det just som leeedig.

Efter att ha kramat och busat med flickan som kallar mig för moster så har man automatiskt fyllt batteriet med lite energi. 
Såååååå, då kommer vi till dagens järnjobb nummer ett.

Att återvinna!
Sen jag flyttade till eget valde jag att haka på samma linje som jag är uppväxt med. 
Man ska sortera så gott man kan.
Så jag har fyra lådor som har en egen rubrik. 
Metall, papper, kartong, plast ja ni förstår.

Min slutsats på det här inlägget är att antingen sortera du, eller så är du öppen med att säga "att jag är för lat för att sortera" det finns enligt mig inget mittemellan. Inga ursäkter.
Den enda ursäkten är bara att man är lite för lat helt enkelt. Då kan man lika gärna vara öppen med det.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0