Ett försök till att beskriva dagskänslan

Då kläderna snurrar runt, runt i tvättmaskinen, snabbt och intensivt i flera timmar.

Man hör ljudet "wohm" "wohm" i en otroligt jämn och fin takt....och sååå plötsligt stannar maskinen av, och kläderna kan äntligen få chans att torka.

Exakt den känslan går jag genom just nu. Det känns som att man har varit i tvättmaskinen hela dagen, och först efter 12 timmar lägger man sig på soffan och inser att
"jaha, det finns ett sånt här läge också.."

Varför jag nämner tvättmaskin? Jo för att ibland kan jag glömma av att jag är en människa.
Man trycker på onknappen och förvandlas till en maskin. 
Man stänger av allt som är runtomkring och bara köööööör.
Maskinen Lisa är effektiv nå jävulskt.
Men det kostar brukar jag tänka.

Nu ska maskinen Lisa få vila en stund, innan nästa arbetsdag börjar..
Det är jag värd!










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0