Ja ja kära barn..

"Ska du inte ta av dig fleecebyxorna?"
frågade jag ett barn idag. 
På ett sånt där vänligt och hjälpsamt sätt. Jag fick dock ett rakt och tydligt svar.

"Nej Lisa, för om jag behåller fleecebyxorna på, så slipper jag ju ta på mig de när vi väl ska ut."

Inombords blev jag alldeles varm om hjärtat. För barn är verkligen så smarta på sitt egna vis.

Men för att verkligen erbjuda min hjälp, så förklarar jag återigen på ett vänligt och hjälpsamt vis. 

"Men du tror inte det kommer bli varmt med två par byxor inomhus?"

Till svar får jag: 
"Nepp, för jag fryser litegrann om kinderna, så det är nog bäst att jag behåller byxorna på"

Vi tänker same same but different!
OCH tur är väl det! ❤️





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0