Lämna ett kapitel, börja ett annat

Okej så här är det!
Jag har betat av två terminer, vilket betyder en tredjedel av utbildningen är färdigstökad.
Hands up till mig!!
Tiden är inte ett bekymmer, jag mena den går bara uta sjuttsicke. 
Mitt bekymmer handlar mer om att hantera alla olika förändringar, och att försöka finna mig i alla nya roller som nybliven hundägare, student, sambo, någon som bor i hus, jamen bara rollen som Robertsforsbo och inte  Burträskbo. Det har nog varit och ääär helt klart det jag har jobbat med mest, och mååååste jobba vidare med.

Nä men nu lägger jag det bakom mig, nu firar jag strax ett år med alla dessa förändringar, så nu måste jag sätta lite punkt på det, och bara finna mig!

Vad händer då nu?
Jag lämnar förskolejobb i ryggsäcken och skolar in på mig ett helt nytt jobb i en helt annan verksamhet tyyp, eller ändå inte.
Nu handlar det om att jag ska jobba som boendehandledare för just barn och unga. Superspännande på riktigt.
Vid sidan av jobbet, har jag kickat igång en renovering på nedervåningen som ska bli vårt blivande vardagsrum. 
Lika spännande är väl det. 

Det här med förändringar, det är synd att då de ha skett som flest förändringar i mitt liv, så står mrslisa som mest still. Sååå synd! För då har jag inte den dokumenteringen som faktiskt är min morot till varför jag ens väljer att trycka mitt liv i bokstavsform. 
Men det kommer jag att försöka ta igen. 
(null)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0