Glädjekällan

Okej, jag kan ju berätta om praoen idag soom gjordes på Glädjekällan.
Oksana skaka hand emd mig och välkomna mig till det minimala köket, (jag ska aldrig mer klaga på ostens hus lilla kök efter jag såg detta) jag fick börja med att skala morötter och potatisar. Sen kom Oksanas son som såg rätt så bra ut, han var väl runt 20. Han hette podve blabla nåt. Han var riktigt trevlig och berättade för mig att han också ville bli polis och att han har sökt men att det inte finns några som tar emot. Han sa även till mig ifall jag nångång ska göra ett muntligt prov inom polis så gav han mig svar på en fråga som typ,:

Ifaall du och din bästa kompis går på Ok till exempel och så snattar din bästa kompis en kexchoklad vad ska du göra då?

Då var svaret på den frågan, att när man går ut ur butiken ska man säga att det där var sista gången.

Så dee tackar jag för.

Nåh vad har jag gjort idag då?
 ~ Skalat potatis, och rivit och snurrat morötter
 ~ Sopat övervåningen
 ~ Hjälpt med serveringen, och tagit hand om disken
 ~ Serverat soppor,
 ~ Tvättat baskelsedisken
 ~ Och ahndlat baksaker till Oksana till exempel Jäst smör ägg kanel osv.

                            Så det har varit lisas dag i dag på Glädjekällan.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0