staffan jävla fågeleapel grå?

Igår så gjorde jag veckans andra muntliga redovisning. Jag gjorde det absolut inte bra. Men jag genomförde HELA redovisningen utan att bryta ihop och det är viktigaste!
Fredagskvällen var en av de behövligaste och härligaste kvällarna på mycket länge. Tänk så nöjd man kan vara fast man sitter i en soffa med kuddar i 5 timmar utan att klaga!
Ungefär en sån här kväll blev det!
------
Förra helgen när jag var i min by Järntjärn på julfest diskutera jag Karro och Jonte nåt som är väldigt intressant lyssna på det här..

Den tradionella "luciatågs-sången" Staffan var en stalledräng som många småbarn faktiskt sjunger. Dom vet säkerligen inte ett skvatt vad dom sjunger ändå. Men jag som är snart 17 fucking begriper inte ett ord,

 

" Staffan var en stalledräng, vi tackom nu så gärna, han vattnar sina fålar fem allt för den ljusa stjärnan, ingen dag är synes än, stjärnorna på himlen det blänka"

På svenska blir det väl typ :

"Staffan var en hästskötare, tack så mycket för du sköter våra hästar, han ger dom vatten för att nån jävla stjärna ska lysa, det är fortfarande kväll och stjärnorna dom lyser?" ....... JAG FÖRSTÅ INT!

Snacka om kass sång...

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0