Så gott som ingen text

Ni är vana att få höra historia på historia, Nu ger jag er annat smått och gott istället.


                           Som jag bruka säga. Bodil är en hoppande gris med tassar istället för klövar!
                                                

         


                         
                              Sistra och brodra mine!



                     När jag tittade på Emil i Lönneberga idag, så hörde jag den där låten som pigan Lina sjöng.
                                           KÄRLEK KOM OCH KOM! Jag fick minnen och grät en skvätt.
                   





      BTW mina vänner, texten är inte tagen från google, utan jag har skrivet varenda bokstav själv!

Flickan sa si så här det är vår kom och håll mig kär, vårens tid är så kort snart den rinner bort.

Kärlek kom och kom, ljus som vårens blom, lika skön lika kort svinner lika fort.

 

Flickan sa si så här kom och kom och håll mig kär ty min tid är så kort snart jag vissnar bort.

Nu står jag i blom, kärlek kom och kom, blomniningtid går så fort, livet är så kort.

 

Flickan sa kommer höst, finns för mig kärlekströst. Som en dröm svinner bort så är livet kort.

Men i jordens famn där jag når min hamn. Ska jag ändå sakna den ljuva kärleken.

Sucka då i min grav ge mig ändå hålla av. Inget mer ber jag om. Kärlek kom och kom.

FRIDA.
2010-10-22 @ 17:42:52
URL: http://freyd.blogg.se/

jag såg oxå emil i läönneberga idag :D !!

Linnea
2010-10-23 @ 08:20:35

men du lilla vän, heter hon inte Lina? :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0