S som i ssss..pontant!

Vad betyder spontant?
Vad betyder spontanitet?

Växer det på träd?
Föds man spontan, eller är det en egenskap, eller är det helt enkelt något man väljer, såkallad inställning?

Man brukar uttrycka sig, att "tillfället gör tjuven".
Jag väljer att kalla det att "tillfället gör spontanitet".
Men någon slags inställning krävs också såklart.

Jag syftar på min senaste helg, som helt klart genomsyrade spontanitet.

Återigen, planerade jag för några timmar i Bygdsiljum, men huxflux hamnade jag i Piteå.
Kom dessutom hem ett helt annat datum än vad jag själv visste om.

Det är efter sånna här helger, som jag verkligen inser att jag är ingen detaljplanerare, jag utgår bara från en grovplanering, sen kan man låta det spontana sköta slutresultatet.

Tack för det här!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0