En påminnelse

Om det idag hade arrangerats en sucktävling, hade jag kvalat in mig själv till final.

Jag har varit i konflikt med diskmaskinen.
En hel förmiddag bestod av grubblande, trix och fix utan resultat.
Klockan var min fiende, och tillslut fick jag inse att papptallrikar var det enda alternativet..
Jävla skitmåndag! Muttrade jag..

MEN!! Här kommer mennet.

Jag förklarade läget, och barnen svarade mig med tjoho och hurrran!
Ett barn sa;
"WEHEIO, det är fest på förskolan! För vi bruka alltid ha papptallrikar då vi har fest"

Jag förvandlades till ett enda stort leende, och helt plötsligt kändes diskmaskinen inte som ett problem.

Jag blev påmind om varför jag jobbar med barn.
Fler bör låtas bli inspirerade av kidsen. För de är levande exempel på hur man vänder det till det positiva.

Dagens guldstjärna går till ungarna!
Tänk och lek som barn!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0